Wednesday 2 September 2015

Sakit Lutut


Salam Hari Rabu semua pembaca setia saya. 

Saya nak tanya

Pernah rasa sakit lutut ?
Atau sakit sendi?
Rasa ngilu pada tulang 
Rasa ngilu bila hari sejuk
Bila nak bangun bunyi krok krek kat kaki.

Ini contoh yang sikit-sikitlah.
Contoh lagi dahsyat macm ni

Pernah kena ligamen koyak?
Pernah rasa tulang di lutut bergesel?
Pernah doktor kata bendalir di sekitar tulang awak kering 
menyebabkan tulang bergesel?


Sakit lutut sememangnya merisaukan.
Susah nak duduk dan bangun, masalah ketika nak solat, masalah ketika ingin beriadhah


Sakit lutut dan sendi kebiasaannya terjadi kepada:

1. Orang yang aktif bersukan - pergerakan yang kerap dan tekanan yang kuat menyebabkan banyak atlit mengalami sakit lutut dan sendi.

2. Orang tua - faktor umur juga boleh menyebabkan sakit sendi. Kalsium di dalam tulang telah berkurangan selari dengan peredaran umur manusia.

3. Ibu yang pernah bersalin - Zat dari tulang dan sendi telah diserap oleh janin yang sedang berkembang.


Untuk pengetahuan anda,
sakit lutut berkait rapat dengan kekurangan zat di dalam badan yang dinamakan KALSIUM. Kalsium boleh berkurang disebabkan faktor umur dan aktiviti seharian. Cara mengatasi masalah sakit lutut dan sendi adalah dengan menambah kan sumber kalsium yang hilang dan meningkatkan bendalir di ligamen yang mengikat sendi-sendi kita. 

Saya mencadangkan anda yang mengalami sakit lutut dan sendi untuk mencuba set ini : 

Set 1
Advanced Joint Health Tablet 

Set 2 :
Ostematrix 
Omega Guard 


TESTIMONI SENDIRI
===================
Mak saya yang dulu selalu mengadu susah nak naik tangga, nak solat. Makan tahun jugak. 
Saya paling kesian bila nak ajak die ke mana-mana. Ditolaknya sebab sakit lutut. Tak larat nak jalan jauh-jauh. Mulanya sikit2 je. Lama2 makin kerap die mengadu.

Mak saya ni jenis jaga makan tau. Air berais memang tak pernah amek. 
Pon kena sakit lutut.
Bayangkan kita ni yang memang hari2 minum ais thehehee.

Saya pun tak fikir panjang dah. 
Terus belikan dia Omega Guard dan Ostematrix. 
Saya follow up dia. 
Mula-mula ada rasa pening. Healing Crisis la tu. Saya dah pesan awal2 suruh dia bertahan. 
Dalam 2 minggu dia makan, saya tanya balik.
"Alhamdulillah la. sakit lutut ma dah kurang sangat dah, Dah boleh naik turun tangga.
Nak semayang pon senang je."


Alhamdulillah... lega saya
Happy dapat tolong mak!


PM/ Whatsapp saya untuk konsultasi ok ^^,


Salam Sihat Tanpa Kompromi,

Your Shaklee Independent Distributor
@roseshaklee  019-6449038

Being Beautifully Healthy!


No comments:

Post a Comment