Tuesday 25 August 2015

Khasiat ESP yang perlu anda tahu

Salam Semua. 
Selalu dengar orang cakap ESP ni bagus kan.
Apa yang bagus sangat yeh?
 Mula2 cuba ESP dulu, beriya saya belek uncle google. Habis semua orang saya tanya hehe.
Sebab pelik kenapa ramai sangat orang ambil ESP.
Yelah nak cuba, mestilah nak tau apa yang boleh die bagi ye tak.

Ok di bawah ni saya nak kongsikan sedikit sebanyak kebaikan ESP kegemaran ramai ni.


 KHASIAT-KHASIAT ESP(Energizing Soy Protein).




Lagi KHASIAT ESP 

1. Membantu pertumbuhan sel-sel baru 
Sebab inilah ESP sgt sesuai untuk orang yang baru bersalin atau mengalami luka. ESP membantu sel tumbuh dgn lebih cepat dengan cara natural. Jadi luka cepat baik dan parut cepat hilang.

2. Sumber kolagen asli yang baik untuk kulit anjal 
Kalau anda perasan, rata-rata pengguna ESP akan mengalami kulit yang lebih mulus dan anjal. Kulit akan jadi lebih bersih dan lembab disebabkan oleh kolagen asli yang dikeluarkan dari soya ESP, ESP kan dari soya. Pernah tak dengar orang suruh amalkan soya ke taufufa  ke untuk kulit cantik :)

3. Sumber Tenaga Berpanjangan
ESP membuat anda bertenaga. Memang elok sangat untuk orang yang selalu cepat letih, orang-orang yang banyak kerja, student-student yang sedang bertungkus-lumus ke kelas dan berjaga menyiapkan assignment dan yang seangkatan dengannya.

4. Memberi rasa kenyang 
Sangat sesuai kepada sesiapa yang ingin mengawal berat badan. ESP akan membekalkan makanan kepada anda dan memberi rasa kenyang. Tanpa mengurang jumlah diet yang anda sepatutnya ambil. Tapi jangan dok pulun ESP semata tau seharian tu. Kene makan jugak ^^, So untuk anda-anda yang memang nak turunkan berat badan, kene konsult saya nanti ape plan yang sesuai k. Jangan main redah hehe.

5. Sesuai untuk pesakit gastrik 
Disebabkan kelebihan dalam  memberi tenaga dan rasa kenyang juga,  ESP sesuai untuk pesakit-pesakit gastrik. Lumrah pesakit gastrik tidak boleh berlapar. Lapar boleh membuatkan asid perut dan angin dalam badan naik.  Jadi ESP boleh membantu anda untuk memastikan jumlah makanan di dalam badan cukup sepanjang masa.

6. Mengekalkan tahap kolesterol yang baik
Tahukah anda kolesterol lah penyebab penyakit darah tinggi, strok, jantung dan masalah berat badan berlebihan. Jika kolesterol berkumpul banyak dalam salur darah akan menyebabkannya tersumbat lalu menghalang pengaliran darah yang baik. Maka terbentuklah penyakit-penyakit tadi. ESP dapat membantu untuk mengekalkan tahap kolesterol yang baik dalam badan. Sifat soya yang keasidan itu sendiri yang akan menyerap semua lebihan minyak dan lemak, lalu melancarkan perjalanan darah ke otak dan anggota-anggota badan yang lain.

7. Untuk kesihatan kuku, rambut dan kulit
Sama seperti di atas, berkenaan dengan sumber kolagen asli. ESP dapat menbantu pembentukan kuku, rambut dan kulit yang baik. Selepas pengambilan ESP beberapa lama ( bergantung kepada kadar penyerapan yang berbeza setiap pengguna) anda akan boleh perasan kuku semakin berkilat, rambut semakin sihat dan berkilat dan kulit semakin licin dan anjal.


8. Sumber protein untuk ibu hamil dan ibu menyusu
Ibu-ibu mengandung atau ibu menyusu memang sangat digalakkan mengambil ESP untuk bekalan tenaga, pembetukan janin yang baik ( seperti saya kupas dia atas, ESP membantu pertumbuhan sel-sel baru), bekalan kalsium untuk ibu dan bayi, untuk bekalan protein yang cukup kepada ibu dan bayi dan kesihatan dan pembentukan  rambut, kuku dan kulit yang baik.
ESP dapat memekatkan dan memperbanyakkan susu ibu, dengan mengumpulkan semua khasiat-khasiat penting untuk pertumbuhan badan bayi dan kanak-kanak.

9. Mengandungi sumber kalsium untuk tulang dan gigi
ESP mengandungi kalsium. Sifat soya ESP yang keasidan memudahkan penyerapan kalsium (dan vitamin-vitamin lain juga) ke dalam tulang dan gigi untuk mengelakkan kerapuhan.

10. Mengatasi masalah kesuburan, senggugut dan haid tidak teratur
Masalah kesuburan biasanya bermula dari masalah haid yang tidak teratur, rahim tidak sihat dan masalah sosial seperti kemurungan. ESP dapat membantu mengatur jadual pengeluaran haid, membentuk tisu rahim dari sumber proteinnya yang membantu pertumbuhan sel (sama juga  seperti saya kupas dia atas, ESP membantu pertumbuhan sel-sel baru) dan memberi tenaga yang mana boleh membantu menyelesaikan masalah kemurungan tadi. Pengambilan secara berjadual dan konsisten bersama-sama vitamin lain yang sesuai mungkin dapat menyelesaikan masalah kesuburan anda. Sudah ramai yang berjaya. Anda yang sedang menanti peluang untuk hamil boleh cuba.

Haa. memang banyak rupanya, Patutlah glemer sangat.
Nak tau best ke tak best jom cuba sendiri.
Whatsapp saja saya ^^,


Salam Sihat Tanpa Kompromi,
@roseshaklee
Your Shaklee Independent Distributor 
019-6449038
Being Beautifully Healthy!

No comments:

Post a Comment